Sunday, May 11, 2008

Πρότυπα γιοκ...


Όταν ήμουν μικρός διάβαζα πολύ, πάρα πολύ και κυρίως επιστημονικής φαντασίας. Το βιβλίο δε που είχα λιώσει ήταν το "20.000 λεύγες κάτω από τη Θάλασσα" του Ιουλίου Βερν. Ο αγαπημένος μου ήρωας δε , ήταν ο Captain Νemo, ποιος άλλος θα μπορούσε; Δε ξέρω γιατί, αλλά με γοήτευε η ιδέα ενός ανθρώπου ο οποίος ήταν τρομερά έξυπνος και εφευρετικός , ο οποίος ήταν ελεύθερος να κάνει ότι θελήσει χωρίς να χρειάζεται να λογοδοτήσει σε κανένα , και προ πάντων το ότι μπορούσε να δει όλα αυτά που οι άλλοι ούτε φαντάζονταν ότι υπάρχουν . Ως άτομο πάντα ήμουν πολύ περίεργος και ένα πράγμα ήθελα πάντα, να τα ξέρω όλα, έτσι είναι λογικό να ταυτίζομαι με έναν ήρωα οποίος αν και δε τα ήξερε όλα , τουλ.γνώριζε παραπάνω πράγματα από όλους και πάνω από όλα είχε ένα όραμα. Τα πρότυπα μου πάντα ήταν άνθρωποι έξυπνοι και συνάμα αποκομμένοι από τον πολύ κόσμο με χίλιες δυο παραξενιές αλλά προπάντων με μυαλό και θέληση για να πετυχουν , έτσι το μεγαλύτερο πρότυπο μου, ακόμη και από τον Nemο είναι ο μεγαλύτερος επιστήμονας και διάνοια κατά τη γνώμη μου που πέρασε ποτέ από τη γη. Αυτός δεν είναι άλλος από τον Nicola Tesla, στον οποίο οφείλουμε τον σημερινό τρόπο ζωής και την εισαγωγή στην τεχνολογική εξέλιξη. Αυτός ήταν ο πρώτος που εφηύρε το εναλλασσόμενο ρεύμα και μας εισήγαγε σε μια νέα εποχή, πρώτος αυτός κατασκεύασε τηλεκατευθυνόμενο όχημα και το ραδιόφωνο είναι δική του εφεύρεση, ακόμη σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο στον κόσμο και πολλά άλλα ακόμη για τα οποία θα πρέπει να γράφω ώρες.Όνειρό του και κάτι το οποίο πραγματοποίησε ήταν η ασύρματη μεταφορά ενέργειας για την οποία γίνεται ντόρος τώρα τελευταία, φανταστείτε όταν στην ελλάδα δεν είχαμε κάν ηλεκτρικό ρεύμα , αυτός κατάφερε να υλοποιήσει την ασύρματη μεταφορά ενέργειας, κάτι το οποίο το σταμάτησαν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί κολλοσοι της εποχης του.
Σήμερα βλέπω ότι έξυπνοι είναι αυτοί που έχουν πολλά λεφτά και βγαίνουν στα κανάλια και γίνινται ρεζίλι για να προβληθούν και να τους καμαρώνουν οι πιτσιρικάδες. Οι κοπέλες ακολουθούν τα "μέγιστα" λόγια μιας ξανθιάς (όχι ότι έχω κάτι με τις ξανθιές, ίσα ίσα που και η κοπέλα μου είναι), που λέει : "στόχος είναι τα λεφτά, μου το είπε και η μαμά..." και κάθονται σε όλα τα παπούδια που μπορούν να τις εξασφαλίσουν και να τις χρυσόσουν, μιας και το μόνο που καταφέρνουν να είναι , είναι πόρνες πολυτελείας, έτσι η βλακεία καταφέρνει να κυριαρχεί στονν έρμο τούτο τόπο, όπου αν κρίνεις από τα μεσημεριανά εδώ και πόσα χρόνια, θα πρέπει οι μισοί και παραπάνω έλληνες να είναι μπλεγμένοι σε κάποιο οικογενειακό σκάνδαλο, κάνοντας την ζωή τους έναν οίκο ανοχής και διακυρήτουν σε όλα τα κανάλια με θράσος ότι αισχρό κάνουν. Έτσι παίρνουν πρότυπα οι μικροί, σε μια χώρα που η ανάγνωση βιβλίου νοσεί μιας και είμαστε μια χώρα χωρίς παιδεία και μόρφωση, όπου όλοι θέλουν να ζούν το εφήμερο και το πρόσσκαιρο, κλείνοντας τα μάτια σε όσα σοβαρά διαδραματίζονται γύρω τους βαυκαλίζοντας συνεχώς τον εγωισμό τους και την ματαιοδοξία που μας χαρακτηρίζει. Δεν υπάρχει ο όρος πνευματικός άνθρωπος, μιας και ο τελευταίος έγινε συντάκτης στο πρώτο οκυτσομπολίστικο περιοδικό. Η βλακεία , δυστηχώς ζει και βασιλεύει , και συνεχώς προβάλονται τα λάθος πρότυπα , ενώ αυτοί πουπραγματικά αξίζουν την αναγνώρηση για την προσφορά τους πεθαίνουν στην ψάθα, μη έχοντας κερδισει κάτι άλλο πέρα από την ικανοποίηση της προσφοράς για το κοινό καλό.
Kαι θα κλείσω αυτή την ανάρτηση με μια φράση του μεγάλου Einstein:
"Μόνο δύο πράγματα είναι άπειρα, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, και ως προς το σύμπαν διατηρώ κάποιες αμφιβολίες."

4 comments:

Kleine wolke said...

Κωνσταντίνε είναι πολύ ωφέλιμο νομίζω να έχει κανείς για πρότυπο ή πρότυπα έξυπνους,ικανους ανθρώπους..όμως τα πρότυπα αλλάζουν στην κάθε εποχή καθώς οι άνθρωποι αλλάζουν.Δείξε λίγη κατανόηση και στις γυναίκες που κυνηγούν τα λεφτά-κάποιος λόγος θα υπάρχει.Όταν η πραγματικότητα είναι λίγη όλοι θέλουν κάτι παραπάνω.Κι αυτό το κάτι παραπάνω βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν στην κάθε περίπτωση,στις όποιες αξιες έχει κανείς,στον χαρακτήρα του,στα βιώματά του.Δεν υπερασπίζομαι κανέναν,απλώς ίσως η επιείκια να είναι το κλειδι για την κατανόηση.
Πάντα θα υπάρχουν ανθρωποι που θα εκτιμούν πάνω απ'ολα το μυαλό και θα έχουν την ευαισθησία να μπορούν να βλέπουν "πίσω από τον τοίχο" και πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα εκτιμούν την καλοπέρασή τους με όποιο κόστος και ούτε θα βλέπουν τον "τοίχο" πόσο μάλλον πέρα από αυτόν.
Αυτό που θέλω να πω, φλυαρώντας,ειναι ότι ο καθένας ταυτίζεται,πιστεύει,θαυμάζει... αυτόν ή αυτούς που του αξίζουν.
Σκέψου λίγο.."αυτοί πουπραγματικά αξίζουν την αναγνώρηση για την προσφορά τους πεθαίνουν στην ψάθα, μη έχοντας κερδισει κάτι άλλο πέρα από την ικανοποίηση της προσφοράς για το κοινό καλό." πιστεύεις οτι εκείνο στο οποίο αποσκοπούσαν ήταν κάτι περισσότερο από αυτό;
Κι εγώ θαυμάζω κάποιους ανθρώπους για το έργο τους,για τα λόγια τους αλλά δεν τους έχω ως πρότυπα.Τα πρότυπά μου είναι οι άνθρωποι που γνωρίζω και εκτιμώ,άνθρωποι που αγωνίζονται να τη βγάλουν καθαρή μέσα στην πραγματικότητά τους,άνθρωποι που βάζουν τον εαυτο τους κάτω και τον πατάνε και μετά αναγεννιούνται,με νέες ελπίδες και αγάπη για τη ζωή.
Κάπου το έχω ξαναπεί (και δεν είναι καν δικό μου) αλλά "question authority",φίλε Κωνσταντίνε.
Το μυαλό το δικό μας είναι το μεγαλύτερό μας εμπόδιο αλλά και ο μεγαλύτερος σύμμαχος.Πιστεύω.


Πολλά είπα πάλι. :)
Καλημέρες!

Anonymous said...

Κι εγώ θα κινηθώ στον ίδιο άξονα με την Kleine Wolke, αλλά θα πω διαφορετικά πράγματα. Βασικά, δεν ξέρω από που να αρχίσω. Οι μικροί από που παίρνουν πρότυπα;;; Τα πρώτα πρότυπα ξεκινούν από την οικογένεια, από το σπίτι. Τέλοσ πάντων, εγώ θέλω να μείνω σε ένα σημείο που πιστεύω πως κάνεις τραγικό λάθος. Λες πως η ανάγνωση βιβλίων νοσεί, μιας και είμαστε χώρα χωρίς μόρφωση και παιδεία. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα τι ακριβώς κάνεις, δηλαδή, υποτιμάς τη χώρα σου, ή υπερεκτιμάς τον εαυτό σου; Δε σε έχω για άνθρωπο που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, οπότε αναγκαστικά καταλήγω στο ότι υποτιμάς την χώρα. Γιατί, την παιδεία που έχεις εσύ και την μόρφωσή σου, ποιος στην έδωσε;; ¨Εχεις βγει καθόλου "έξω" να δεις τι γίνεται;;; Από τα λίγα που είδα εγώ, έχω να σου πω πως ειδικά το επίπεδο της μόρφωσης είναι αρκετά υψηλότερο στη χώρα μας, ενώ το ψυχικό επίπεδο (άσχετο, αλλά πρέπει να το πω) είναι τρομακτικά καλύτερο στη χώρα μας.
Αυτό που θέλω να πω είναι πως, αν κάτσεις να ψάξεις τα στραβά, είναι σίγουρο πως θα βρεις! Εννοείται πως μεγάλη μερίδα χαρακτηρίζεται από αυτά που γράφεις, αλλά οι γενικεύσεις σε αυτήν την περίπτωση δε μου αρέσουν. Γιατί, αν ψάξεις και τα θετικά, είναι σίγουρο πως θα μείνεις έκπληκτος! Και επιπλέον θα έχεις πρότυπα που θα είναι σημερινά, χειροπιαστά και ανθρώπινα! ...Και δίπλα σου! (γενικά, έχω μερικές αντιρρήσεις στο θέμα των προτύπων, αλλά ήδη έχω γράψει πάρα πολλά)!!! ;-)

Σόρυ για την κατάχρηση των σχολίων..!!! καλό απόγευμα!!!

Captain_nemo said...

@Kleine wolke
βασικά, σε γενικές γραμμές ίσως να ήμουν παραπάνω σκληρός, αλλά έχω βαρεθεί με όλη αυτή τη βλακεία που αναπαραγάγει η τηλεόραση. Κυρίως σε αυτό στηρίζεται η κριτική μου, και από αυτό πήρα αφορμή να γράψω την συγκεκριμένη ανάρτηση, αλλά δε το τόνισα όσο έπρεπε. Τα πρώτα πρότυπα που παίρνει κανείς σίγουρα , είναι από το σπίτι και την οικογένειά του. Και εγώ σαν πρώτο και καλύτερο πρότυπο στη ζωή μου έχω τον πατέρα μου, ο οποίος είναι ένας πραγματικός ήρωας με τον αγώνα που δίνει για να συντηρήσει την οικογένειά μας και για να με σπουδάσει, και δεν παραπονοιέται ποτέ για αυτό. Απλά θέλω να θίξω τα πρότυπα που έχουμε αφού βγούμε από την αγκαλιά της οικογέενιάς μας και αυτά που μας προβάλουν τα μέσα. Γιατί κακά τα ψέματα , αν η τηλεόραση αντί να ασχολείται με κουτσομπολιά από το πρωί ως το βράδυ και μας έσειχνε κάτι καλύτερο θα μας βοηθούσε πολύ περισσότερο. Δεν αντιλέγω , στο ότι τα πρ΄΄αγματα δεν είναι τόσο χάλια και πως ο καθένας είναι αρκετά υπέυθυνος για τον εαυτό του και κάνει τις δικές του επιλογές στη ζωή, οι οποίες χαρακτηρίζονται και κατευθύνονται από τις ανάγκες του. Απλά μένω άφωνος στο , ότι πολλά από τα σημερινά παιδιά έχουν σαν όνειρό τους να γίνουν "μοντέλα" με ότι συνεπάγεται αυτό και να κάνουν ότι χρειαστεί ώστε να γίνουν γνωστές. Θα μου πεις πως αυτό γίνόταν από πάντα, αλλά το θέμμα είναι πως με την λάθος προβολή από τα μέσα ενημέρωσεις εχουν εκχυδαϊστεί τα πάντα, και όλα έχουν να κάνουν σχέση με το σεξ και τα λεφτά. Μπορεί να κάνω λάθος , αλλά αυτά τα μηνύματα παίρνω εγώ όταν ανοίξω την τηλεόραση και δώ κάποια "ενημερωτική" εκπομπή ή τις ειδήσεις.Πάντως για αυτό υπάρχει η συζήτηση και ο διάλογος , για να ανταλλάσουμε απόψεις και να έχουμε μια πιο σφαιρική εικόνα.
@Thogias
Ούτε υποτιμό την χώρα μου, την οποία αγαπώ τόσο πολύ αλλά ούτε και υπερτιμώ τον εαυτό μου κάτι το ποοίο και δεν πρόκειτε να κάνω ποτέ.Μπορέι όλο το ποστ να φαανερώνει μια εντελώς απαισιόδοξη ματιά, αλλά έχει να κάνει με ένα μεγάλο μέρος της πραγματικότητας. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή. Την μόρφωση που έχω τηνπήρα από το σχολείο μου, το οποίο δε θα έλεγα ότι ήταν και το καλύτερο, μιας και οι περισσότεροι καθηγητές μας που μας έστελναν κατέληγαν στο τρελοκομείο, κυριολεκτικά 3 από αυτούς νοσηλεύτικαν έχοντας σοβαρό πρόβλημα στην ψυχική τους υγεία, και όχι γιατί τους τρελάναμε εμείς , αλλά έτσι ήταν από την αρχή που μας ήρθαν. Αρκετοί από αυτούς που περίσσεψαν δε νοιάζονταν για; να μάθουμε αλλά για να περνάει πιο γρήγορα η ώρα. Αυτοί που πραγματικά άξιζαν μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.Αν σκεφτέις πως ακόμη παλαιώτερα , τελείωσα την έκτη δημοτικού κάνοντας μαθήματα τις πέπτης αφού λόγω έλλειψης δασκάλων είμασταν δυο τάξεις σε μία αίθουσα.
Την παιδεία μου ,λυπάμαι που το λέω αλλά την κατέκτησα μόνος μου, μιας και η περιέργειά μου ήταν αρκετά μεγάλη και συνεχώς διάβαζα για να μαθαίνω,( αυτό υπάρχει και σε παλαιώτερη ανάρτηση πιο αναλυτικά γραμμένο).
Μπορέι στην ανάρτησή μου να κάνω γενικεύσεις και να τους βάζω όλους σε ένα τσουβάλι και έχεις δίκιο για αυτό που μου λες, αλλά προσπαθώ να περιγράψω τι βλέπω μέσα από την τηλεόραση, μιας και ακλώς η ακκός αυτή περνάει τώρα τα πρότυπα στις νέες γενειές και δίνει το νέο τρόπο ζωής , ο οποίος χαρακτηρίζεται από ότι έγραψα . Αυτά προς το παρόν μιας και γράφω ήδη αρκετή ώρα.. ;Ρ

μπορεί τα σχόλια όλων μας να είναι τεράστια , αλλά νομίζω πως είναι μια ποολύ καλή αφορμή για συζήτηση και διάλογο και χαίρομαι για την κριτική σας.

Kleine wolke said...

Το θέμα όντως σηκώνει συζήτηση :)
Μια παρατήρηση γύρισα να κάνω πάνω σ'αυτα που είπες Κωνσταντίνε.Συμμερίζομαι και την απογοήτευση και τα συναισθήματα απαξίωσης για την κατάσταση που όλοι μας βλέπουμε να σχηματίζεται γύρω μας,απλώς θα το προτιμούσα αν δεν ήσουν τόσο απόλυτος..ή ντετερμινιστής.Οχι για μένα αλλά γιατί όσο δεν αφήνει κανείς περιθώρια για να εξετάσει ενα αντικείμενο σφαιρικά τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχει να το κρίνει εσφαλμένα.Εσυ ίσως να μην είσαι ακριβώς απόλυτος τώρα που το ξανασκέφτομαι αλλά σίγουρα κάνεις επικίνδυνες γενικεύσεις.Και ξέρεις που οδηγούν αυτές ε;
Και να σου πω; ας μην κατηγορούμε την τηλεόραση για τα πάντα.Είναι τόσοι πολλοί οι παράγοντες που μας επηρρεάζουν καθημερινά που το να κατηγορούμε την τηλεόραση καταλήγει αν είναι απλά το πιο εύκολο και το λιγότερο επώδυνο.Ασε που έχω και αρκετές αμφιβολίες για το κατα πόσο η τηλεόραση δημιουργεί πρότυπα.Εκτός των περιπτώσεων όπου καποιο άτομο βλέπει τηλεόραση-και όχι ντοκυμανταίρ πχ αλλά λαιφσταιλ εκπομπές- 24/7 και στο οποίο στο τέλος γίνεται πλύση εγκεφάλλου.Άλλο αυτό και οφείλουμε να μην το τσουβαλιάσουμε μαζί με τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
Θα έλεγα κι άλλα αλλά ειναι πρωί κι εχω να αντιγράψω στο βιβλίο πρακτικής 22 βδομάδες καθημερινών δραστηριοτήτων από το προχειρο και να το παραδώσω σε 3 ώρες.
Έφυγααα!
Καλημέρα!
Σημ. μπράβο σου που επέλεξες ενα τέτοιο θέμα να ποσταρεις!πολύ ενδιαφέρον αν μη τι αλλο!