Wednesday, September 7, 2011

Καλώς ήρθες Μεσαίωνα!!!

Να πως έχουν τα πράγματα αγαπητά μου αδέρφια που όλοι μαζί μαστιζόμαστε από το Μεσαίωνα της νέας χιλιετίας που πάνε να μας επιβάλλουν. Θα μου πείτε τι έιναι αυτά που λέω, αλλά ας πάρω τα πράγματα από την αρχή για να δείτε ότι ακόμη και μετά τον πόλεμο η Ελλάδα ήταν πιο "πλούσια" από ότι είναι τώρα.
Όταν ήμουν μικρός μου έλλεγε η γιαγιά μου ιστορίες για τον πατέρα μου και τις θείες μου όταν πήγαιναν σχολείο. Ότι επειδή δεν είχαν λεφτά για βιβλία , και τα τρία αδέρφια έκανα μάθημα από το ίδιο βιβλίο και πως από όσα βιβλία κατάφεραν με κόπο και οικονομία να αποκτήσουν πέρασαν τρεις φορές όλες τις τάξεις του σχολείου μιας και το κάθε παιδί με τη σειρά του είχε το ίδιο βιβλίο. Παρεπιπτώντως αυτά τα βιβλία ακόμη τα φυλάω στη συλλογή μου με ευλάβια και ευγνωμωσύνη για το τι έχουν κάνει.
Έτσι μεγαλώνοντας αγάπησα τα σχολικά μου μου βιβλία και πάντα αφού τελείωνα την κάθε τάξη του δημοτικού τα έβαζα σε άνα κουτί και τα αποθήκευα.. Η μάνα μου μου έλεγε να τα πετάξω και οι φίλοι μου τα έκαιγαν από αγανάκτητση για το όσα τράβηξαν και καλά την κάθε χρονιά στο σχολείο λες και τους έφταιγαν τα βιλία. Εγώ όμως τα αγάπησα και τα φύλλαξα γιατί πάντα ήξερα ότι χωρίς αυτά δεν θα μαθάιναμε τίποτα καθώς το καθένα από αυτά ανοιγει μια πόρτα στην απόλυτη γνώση και καλύπτει κενά της περιέργιάς μας.
Που να ήξερα τότε ότι θα ερχόταν μια μέρα που θα αναγκαζόμουν να δώσω στα παιδιά μου τα δικά μου σχολικά βιβλία για να πάνε στο σχολείο και να μάθουν γράμματα.. Θα μου πείς ότι είσαι 23 και λες βλακείες και ότι δεν έχεις παιδιά και ότι δεν έχουμε πέσει τοσο χαμηλά....
και θα σας πω ότι εσείς είστε όχοι απλοί βλάκες αλλά αξιολύπητοι γιατί ακούτε τι έκανα φέτος το καλό μας υπουργείο παιδείας στα σχολεία με την μη εκτύπωση βιβλίων, αφήνοντας χιλιάδε3ς μαθητές στο έλεος της "καλής" θέλησης των δασκάλων και καθηγητών τους να τα βγάλουν πέρα με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν... Ποιος να μου το έλεγε και να μην τον πίστευα , ότι το 2011 δεν θα έχουμε λεφτά για να εκτυπώσουμε βιβλία για τους μαθητές της χώρας μας...
Λυπάμαι , αλλά δεν ξέρω πόσο βλάκες είναι εκεί ψηλά στην εξουσία, αλλά είμαι 23 χρονών και γνωρίζω με τις ελάχιστες γνώσεις μου ότι μια κοινωνία πρέπει να στηριχθεί κξαι να επενδύσει στην παιδεία αν θάλει να καταφέρει να επιβιώσει στο μέλλον και να βγει από την δύσκολη θέση του παρόντος... ενώ αν κλέίνει σχολεί , κόβει πόρους από την παιδεία και γυρήσει την πλάτη στα παιδιά του σήμερα, είναι κταταδικασμένη να σβήσει... Και είμαι σίγουρος πως αν το ξέρω εγώ αυτό θα το ξέρουν και αυτοί που μας κυβερνάνε , αλλά προφανώς μιας και είμαστε στο πνέυμα του Μεσαίωνα όπως προείπα πρέπει να δημιουργήσου και καινούριους αγράμματους χωρικούς για να είναι οι χαμάληδες αυτής της σάπιας κοινωνίας...
Δεν θα πω ότι ντέπομαι μιας και αυτό δεν θα αλλάξει τίτποτα μιας και αυτοί που θα έπερεπε να έχουν έστω και λίγο αιδώ στεέλνουν τα παιδιά τους σε ακριβά ιδιωτικά σχολεία και αφήνουν τα υπόλοιπα παιδιά να ρημάξουν και να χάσουν της ευκαιρία για μια καλύτερη ζωή και μια παιδεία που θα αλλάξει το μέλλον...
Τελικά ίσως να μήμ είναι τυχαίο που θέλησα να γίνω καθηγητής.. Αυτό που ξέρω είναι ότι όσο περνάει από το χέρι μου θα προσπαθώ να μάθω στα παιειά το σωστό και να μπορέσω να τους κάνω σωστούς ανθρώπους , και λέω ανθρώπους γιατί αυτό είναι το πραγματικό ζητούμενο , δηλαδή το να γίνεις άνθρωπος και όχι πολίτης ή οτιδήποτε άλλο!

Υστερόγραφο:
Δεν ξέρω αν προσέξατε την νέα εγκύκλιο του υπουργέιου για την διανομή DVD με τα σχολικά βιβλία... Ένα θα σας πω , είστε απλά τραγικοί!!
Δεν ξέρω αν το ξέρετε αλλά ναι , υπάρχουν ακόμη παιδιά που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι τους για να μπορέσουν να "μορφωθούν" και μιας και είστε τόσο ζώα θα σας πω πως στο σχολείο δεν γίνεται να κουβαλάνε λέπτοπ, γιατί εκτός του δεν έχουν δεν μπορεί να γίνει μάθημα έτσι... Αλλά να θυμάστε και το εξής, μπορεί να μην πιστεύετε σε τίποτα , μιας και αν είχατε λίγη τσίπα δεν θα τα πέρνατε όλα σβάρνα, αλλά υπάρχει ένα πράγμα το οποίο λέγετε Μέμεσις.. Μπορεί να μην το πιστεύετε , αλλά αρκεί που το πιστεύουμε εμείς για να υπάρξει.. Απλά κάντε λίγο υπομονή!

3 comments:

Nick said...

Δε διαφωνώ με όσα λες, αλλά μακάρι το βασικό πρόβλημα την ελληνικής "δωρεάν" εκπαίδευσης να ήταν το ότι άργησαν να εκτυπώσουν τα βιβλία...

Captain_nemo said...

Όλα είναι μέρος της καταστροφής, αλλά από κάπου πρέπει να αρχίσουμε μέσα σε αυτό το χάος γιατί αλλιώς δεν θα κάνουμε τίποτα άλλο παρά μόνο να στριφογυρίζουμε γύρω από τη χαβούζα που λέγεται ελληνικό κράτος...

Wise_One said...

Ναι ναι, είδαμε και τόσα χρόνια στο σχολείο τη "δωρεάν παιδεία"...

Η εκπαίδευση μια ζωή ήταν τελευταία στις ατζέντες τους. Γιατί ν' αλλάξει τώρα;